Welcome to England

Da har jeg endelig satt mine føtter på engelsk jord. Eller det gjorde jeg allerede på mandag, men jeg har ikke hatt tilgang til internett før idag. Jeg har heller ikke hatt noe tid til å sitte fremfor macen noe serlig heller, jeg har bare vært ute å fartet en god del til idag.
Jeg tenkte jeg skulle blogge litt om turen min hit og hvordan den var. Jeg som noen av dere vet er ikke noe serlig glad i å reise, å spesielt med fly. Men det var supert vær på mandag, bare sol og ikke noe serlig med vind. Pappa kjørte meg til flyplassen Harstad/Narvik Evenes hvor jeg tok fly til Oslo. Der fikk jeg en ventetid på ca 3 timer, men det gjorde absolutt ingenting! Jeg har aldri reist med fly utenlands før, (ok nå lyver jeg, jeg reiste til Tyrkia da jeg var 5, men det teller ikke siden jeg nesten ikke husker noe av det) jeg måtte se på alt de hadde å by på innenfor utenlandsreiser på Gardemoen. Etter en stund ble jeg lei av å gå så jeg gikk til gaten min å satte meg dær. Marcus som studerte reklame og merkekommunikasjon på NKF Trondheim skulle ta samme fly, så jeg fikk selskap mens jeg ventet på Julia og Astrid som jeg skulle reise og flytte sammen med. Etter en stund kom de og flyet gikk en liten stund etter på.
På flyet gikk tiden til lesing og avslapping, bortsett fra den siste timen, for da spilte jeg, Julia og Astrid land, by, dyr. Noe som gjorde at tiden gikk veldig fort.
Da vi var kommet oss til England Heathrow fant vi bagasjen vår og gikk for å finne drosjen som var bestilt til oss. Vi hadde egentlig håpet at turen til hotellet hvor vi skulle ligge skulle gå smertefritt, men nei. Vi gikk oss litt vill på togstasjonene, måtte bære de store koffertene våre opp lange trapper og vi glemte å drikke mye vann. Sliten og utsultet fant vi toget vårt som gikk fra King Cross til Hatfield. Fra togstasjonen i Hatfield fikk vi tak i en taxi som kjørte oss til hotellet som vi skulle ligge på. Heldigvis var noen resturanter i nærheten av hotellet fortsatt åpen, så vi fikk i oss pizza og pasta før vi gikk tilbake til hotellet for å sove.
Dagen etter dro vi direkte til huset som vi skulle overta, dær holdte de enda på å vaske, så vi satte bare fra oss bagasjen vår før vi dro opp til kontoret til utleiefirmaet vårt for å signere leiekontrakt. Astrid dro rett til London for å fikse en utstilling som hun og noen andre skulle ha på galleriet Cre8. Mens jeg og Julia dro avgårde til ASDA som er en billigere Ikea med matavdeling som har åpent 24 timer i døgnet. Dær kjøpte vi det vi hovedsaklig trengte, som dyne, pute, egentlig alt til sengen og handduker. Så dro vi tilbake til huset vårt, hvor vi bor nå.

Her kommer noen bilder jeg tok på turen. Det kommer flere bilder av huset og litt rundt om kring her senere, da jeg ikke har tatt noe serlig med bilder enda. :)

Marcus: http://www.behance.net/marcusgundersen

Astrid: http://www.behance.net/astridfoto
Julia: http://www.behance.net/JuliaSkjetnemark

Jeg komemr til å blogge en del fremover om hvordan det er å være student i Hatfield, England. Så det er bare å følge med :)